dinsdag 10 juni 2014

Djungle



Omdat mijn rug niet kan wat ik graag zou willen ziet Mon Jardin er anders uit dan andere jaren. Maar beslist niet minder mooi. 

För att min rygg inte kann vad jag gärna skulle vilja ser Mon Jardin inte ut som föregående år. Men inte är den mindre vacker för det.







Het is hier vreselijk warm en droog. Vanavond regende het maar lang niet genoeg voor alle dorstige planten.

Det är väldigt varmt och torrt här just nu. Ikväll kom det lite regn men den hjälpte inte dem törstiga växterna särskild långt.









16 opmerkingen:

Black Iris zei

Ja, du har verkligen en vacker trädgård.. Här har också varit alldeles för varmt ett tag. Speciellt nätterna är jobbiga när det är så varmt..

Kram Maidi

LÁrt de Vivre zei

Jag tycker det ser ut som en helt underbar trädgård, så mycket fina blommor.

Värmebölja kan man väl säga här också varit, men idag kom det en liten skvätt på morgonen. Nu börjar solen komma tillbaks med lite värme igen...kvavt så det kan bli åska snart

kram Kajsa

LÁrt de Vivre zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
LÁrt de Vivre zei

Jag tycker det ser ut som en helt underbar trädgård, så mycket fina blommor.

Värmebölja kan man väl säga här också varit, men idag kom det en liten skvätt på morgonen. Nu börjar solen komma tillbaks med lite värme igen...kvavt så det kan bli åska snart

kram Kajsa

Solstrimmor zei

Jag gillar när en trädgård inte är perfekt! Den får gärna vara lite rufsig, precis som din:) Så vacker!

Solkramar från Eva-Mari

Monica zei

Oef, wat een bloemenweelde, ook al is dit niet zoals je gewend bent, ik hou hier wel van. Inderdaad, die drie druppels van gisteravond was ruim onvoldoende, dus maar weer aan de slag met tuinslang en gieters. Als het hier komt (en dat is misschien morgen al) dan komt het waarschijnlijk met bakken, dus daar maar even op wachten :)
Geniet van het kijken naar al het moois, tuinieren komt wel weer, is het nu toch veel te warm voor.

Johanna Zweden zei

Mooi staat je tuin erbij en ha regen , ondanks dat we het veel hebben op het moment hier, is de grond nog steeds droog
Groetjes uit Zweden en een fijn weekeinden Joke

Anjas Hill zei

Hejsan Anje!
Visst känns det lite sorgligt ibland när ryggen strejkar? Det gör min med. Men, du har alldeles rätt attityd! Det är vackert även om allt inte är perfekt rensad!
Ditt inlägg känns riktigt som en tröst.../Anja

Willy zei

De tuin is een paradijsje. Sterkte met je rug.
Lieve groet,

LÁrt de Vivre zei

Vill bara titta in och önska en skön midsommarhelg!!

Kram Kajsa

Annika Christensen zei

Det där vet jag precis vad det innebär. Men du har helt rätt det är fint ändå. Du skulle se här...??
Inte för jag har ont ryggen men orken tryter och då får man gilla läget och se det fina.
Kram på dig och hoppas ryggen blir bättre.
Ha en skön midsommar.
Annika

Haakmeisje zei

Het ziet er goed uit en ik ben heel blij dat je naar je lijf luistert! Kram

ansepanse zei

här har det också varit torrt en längre tid, igår däremot fick vi 10 mm regn på en dryg timme, det var välbehövligt, idag är det sol och lite kyligare, just nu bara 14,0 grader
jag fortsätter bloggpausandet ett tag till och önskar dig en fin
midsommar
kramar vännen

Black Iris zei

Hoppas du har haft en härlig och fin midsommarhelg..

Kram Maidi

ansepanse zei

Sv: här har vi kommit in i en kyligare period, bara några mil härifrån var det minusgrader i natt :( vad är det för något???? så här i slutet av juni
hoppas att allt är bra med dig vännen
kramar från ansepanse

ansepanse zei

Sv: det kom en regnskur alldeles nyss och det ska tydligen regna lite på eftermiddagen för att sedan spricka upp igen, hoppas det
här var jag och tittade på vinbären igår, de röda börjar få lite färg men de svarta är fortfarande helt gröna än, jag satte en björnbärsbuske, jag tog ett vildskott ute i skogen, och satte för två år sedan, nu har den börjat växa så smått och har blommat med några blommor, det lär bli några bär i år alltså :)
jo, jag njuter även om vädret inte är så bra, J och Maja ska jobba nästa vecka också, sedan får de semester
ha de gott
kramar vännen