donderdag 4 september 2014

Uppdate

Wil jullie even vertellen hoe het hier gaat. Alweer ruim een week zijn we terug in Nederland. Er was een fantastisch afscheid voor ons georganiseerd. Hartverwarmend was het.
 Alles wat uit Frankrijk is meegekomen heeft een plekje gekregen. En... Het allerbeste is dat het huis is verkocht. Ongelofelijk als je bedenkt hoeveel er daar te koop staat. 
Ik lees alle blogs zoveel mogelijk en probeer commentaar te geven. Het lukt niet altijd. Probeer nu mijn werkkamer op orde te brengen en daarna ga ik eens kijken hoe ik verder ga met bloggen.

Vil berätta hur det är här nu. Redan mer än en vecka är vi tillbaka i Holland. Vi fick ett otroligt fint avsked av våra franska vänner.
Allt vi tog med från Frankrike har kommit på plats här. Och.... Det allra bästa är att huset är såld. Helt otroligt med tanke på alla hus som står till salu där.
Jag läser alla blog och försöker skriva några ord. Lyckas inte alltid. Nu ska jag bara få ordning i mitarbetsrum och sen ska jag se hur jag fortsätter med bloggen. 

18 opmerkingen:

Evelyne zei

Anje, wat fijn dat je zo'n mooi afscheid hebt gehad en dat je huis is verkocht!
Blijf je wel in Nederland wonen?
Ik hoop niet dat je om gezondheids reden naar Nederland moest.
In ieder geval hoop ik dat je ook daar een fijne tijd zult hebben.
Lieve groetjes,
Evelyne

Felix zei

Då är det bara Holland för er framöver alltså? Det blev väl en ganska regnig fransk sommar, så hoppas att ni får en mindre regnig holländsk höst! ;-)

Här har vi haft sol och sensommarvärme den här veckan. I dag hade vi 22-23 grader varmt. Härligt! Synd bara att man inte är ledig då.

Hoppas att du fortsätter bloggandet.

Sensommarhälsningar
Elisabet

Solstrimmor zei

Så skönt för er att få göra ett fint avslut i Frankrike. Nu har ni alla minnen kvar att ta fram ibland. Hoppas du kommer att fortsätta blogga! Vi vill ju veta hur du har det i Holland också:)

Ha en fin helg!
Kramar från Eva-Mari

Johanna Zweden zei

O wat zal je het missen, maar wat fijn dat jullie het verkocht hebben

Ook hier kom weinig aan blog lezen toe, de dag gaat zo snel

Ha en fin Helg!
Kramar Johanna

Anoniem zei

Welkom terug in Nederland, maar jullie zullen het wel gaan missen. Maar de mooie herinneringen hebben jullie. Goed zeg dat het verkocht is. Een zog minder. Geniet nu maar van de herfst in Nederland. Groetjes Wilma

betty prins zei

Lieve Anje, en nu weer zo in het Hollandse..zal wel even wennen zijn!
Fijn dat het huis verkocht is, toch een zorg minder. Hoop dat je je draai weer snel zult vinden hier en wat tijd vind om te handwerken, hoop dat je af en toe iets van je laat horen, voor nu, lieve groeten
Betty

Johanna Zweden zei

PS kijk er naar uit om je te ontmoeten in Veldhoven
Kram Johanna

ansepanse zei

åh vad bra att ni fick huset sålt :) måste kännas underbart skönt nu
ha det gott vännen
kramen

Willy zei

Hej Anje, met het mooie afscheid en de verkoop hebben jullie dit wel helemaal af kunnen sluiten. Dat is snel gegaan. Je zult het natuurlijk wel missen, maar nu heb je wel de gelegenheid om in Nederland veel uitjes te maken naar mooie plekjes. Fijne zondag, lieve groet

Hantverkarglädje zei

Roligt att se ett inlägg från dig. Jag väntar på din fortsättning. Säkert väldigt skönt att huset blev sålt då ni en gång tänkt er detta. Sommartiden bjuder säkert på annat än vad ni varit vana vid men allt har sin tid och vem vet, njutningen kan ju bli ändå bättre.
Mitt bloggande går på halvfart och jag hoppas få tag i detta när det blir riktig höst. Kunde inte sitta vid datorn i sommar när vi hade det så varmt och skönt men det verkar vara svårt att ta igen nu. Kanske kommer gnistan i alla fall någongång.
Ha det alldeles gott du.

Black Iris zei

Förstår att det känns vemodigt att huset är sålt, men har man bestämt sig så är det ju skönt att det går vägen..

Kram Maidi

Birgitta zei

Det låter som du haft det bra trots flytten från ert kära hus och skönt att det ordnat sig med försäljningen. Förstår att det blir en massa saker att ta rätt på där hemma och bloggandet kanske inte blir det första man gör, men kul om du fortsätter. Jag har själv inte haft samma inspiration till bloggandet i sommar, får se om det kommer med hösten.

Ha det gott och jag önskar dej lycka till i nästa fas i livet. Kramar Birgitta

kullervilla zei

Hej
Vill bara titta in o säga hej. Har gjort som du tagit en bloggpaus. Ser att vi sålt ert sommarhus.
Hoppas allt är bra.
Kram// lotta kullervilla

Anjas Hill zei

Hejsan Anje!
Du har varit superduktig att kommentera mina inlägg! Det är jag väldigt glad över! Tusen tack!
Vad roligt att huset blev sålt och att du fortsätter att blogga! För det vill ju vi som känner dig!

/Anja

LÁrt de Vivre zei

Va roligt att se ett livstecken från dig min kära vän.

Skönt att allt har fungerat bra och ni fick ett härligt avsked. Som jag har förstått så har ni haft många sköna vänner i frankrike.

Må gott

kram Kajsa
Ps. har bytat blogg från Le petit jardin till LÁrt de Vivre www.konstattleva.blogspot.se

Anoniem zei

Nou dat is wel boffen. Zo snel je huis verkopen. Dat noem ik geluk hebben.
Zal vreemd zijn, lijkt me.

Fijn weekend.

Groetjes Thea ♥

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
ansepanse zei

hej :) vad roligt att höra från dig Anje, jag har tänkt på dig och tänkte skriva kommentar inne hos dig
jo, Nemo har blivit skadat, riktigt hur det gick till vet vi inte eftersom vi har en stor trädgård och både han och Sluggo sprang omkring och skällde på grannens hund, vi har ett nätstaket emellan så vovvarna ser ju varandra, Nemo fick ordentligt ont i ryggslutet och hade svårt att använda bakbenen, han slog även i revbenen bakom vänster framben, där är jag SÅ försiktig när jag lyfter honom, han får inte gå i vår innetrappa och heller inte hoppa upp och ner från soffa och säng, han går fortfarande på smärtstillande tabletter men de tar slut i morgon, om han fortfarande har ont när tabletterna är slut får jag ta honom till veterinären igen, jag har börjat träna med honom på småpromenader, han är pigg i början men går sedan saktare och saktare, men lite rörelse är ju förstås bra, tror jag i alla fall
skönt att höra att katterna mår bra och ni också
den 4:e ska jag till ögonläkaren, det upptäcktes läckage i gula fläcken sist jag var på ögonbottenfotografering, nu hoppas vi bara på att kroppen vill läka den skadan av sig själv
många kramar från
ansepanse