woensdag 7 oktober 2009

Naaiwerk en zo

Hoogste tijd om weer aan mijn blog te werken. Het is de afgelopen weken erg druk geweest en het kwam er niet van. Voor ik het wist was er alweer een dag voorbij. Gelukkig meestal met leuke gebeurtenissen.
Heb ook nogal wat tijd achter de naaimachine doorgebracht.
Voor een van de kleindochters een vestje gemaakt.

Voor een dochter een tuniek.

Mijn 90-jarige buurvrouw ging verhuizen en moest veel opruimen. Een van de dingen die ze weg deed was een zwarte poncho. Nu is zwart ook alleen maar zwart en ik ben hem maar een beetje op gaan vrolijken.
Eerst langs de hele poncho zwart satijnband gezet en daar met een machineborduursteek in framboosrood overheen genaaid. Naast het zwarte band nog een rode band genaaid en daar met zwart overheen.

Op de rug met de borduurmachine een motief geborduurd en daar nog een paar glitters op gelijmd. De poncho ziet er nu heel anders uit. Ben erg tevreden.

Natuurlijk heb ik van de zomer niet allen maar lavendelstaven gemaakt maar ook lavendelbloemen gedroogd Met wat restjes een paar lavendelkussentjes geborduurd. Een gezellig werkje en een leuk cadeautje.











1 opmerking:

C De-sign zei

OJ OJ OJ såååååå fint! Vad flitig och duktig du är! Din granne måste vara lycklig över capén!! Jag ser ju var jag ska beställa mina kläder......... hihihi....Så kul att du visar allt fint! Jag har en pysselsöndag...idag...men det är ju tvätt o annat också..Kram kram!! fr C