dinsdag 8 februari 2011

Wat doe je.../ Vad gör man...

...als een fantastische stoffenzaak opheffingsuitverkoop heeft en alle stoffen verkoopt voor de helft van de prijs. Tja, als je dan een lappenverslaving hebt ga je daar natuurlijk op af.
Ik weet niet meer hoeveel meter ik al heb gekocht maar ik moet minstens 100 worden voor ik ze allemaal verwerkt heb.
Alle winterstoffen liggen in de kast en nu aan de slag voor een zomergarderobe.
Zwart wit is altijd goed.

...när en fantastisk tygaffär ska upphöra och säljer alla tyger till halva priset. Tja, om man då ,som jag, har ett beroende när det gäller tyger då är det bara att gå dit. Ingen aning hur månge meter jag redan har köpt men jag tror att jag behöver bli minst 100 år för att få allt uppsytt.
Alla vintertyger ligger i skåpet och nu ska jag satsa på en ny sommargarderob.
Svart och vit är väl alltid bra.

Als ik een beetje kleur heb gekregen is dit misschien een leuke conbinatie voor een lekker zonnige dag.

När jag har fått lite färg är det här kanske en bra combination till en härlig solig sommardag.

Wat chiquer is deze combinatie van licht mosgroen met een Missonitricot.

Lite mer sofistikerat blir det här. Ljust mossgrön med en Missonitricot.

Het lijkt paars maar is een prachtige grijze linnen met een voile en tricot.

Det är faktisk ett vackert grått linnetyg med en voile och en tricot som passar till.

Ben ook al begonnen en het eerste stuk is klaar. Nu de rest nog.

Har redan börjat sy och den här är färdig. Nu gäller det bara resten.






10 opmerkingen:

ansepanse zei

vad duktig du är, den blev jättefin och vad kul att du hittade så vackra tyger billigt
Sv: hos oss blåser det men inte riktigt lika mycket som förut och idag har solen varit framme en stund, härligt att kunna sitta på balkongen och njuta av vårvädret
ha en fin eftermiddag och kväll - kramar

Haakmeisje zei

het lijkt erop dat iemand haar passie heeft teruggevonden!Kram, A.

Unknown zei

Tänk att kunna sy sina egna kläder!!! Så häftigt! Du är allt duktig du. En klänning eller kjol i det prickiga tyget hade varit läckert:)
Kram!

Anoniem zei

Je hebt prachtige combinaties uitgezocht!
Hier staat ook de naaimachine op tafel, heerlijk op deze eigen manier je te kleden toch?
groetjes, Anje.

ansepanse zei

Sv: jag är avundsjuk på dig, tänk att inte behöva laga mat, det är alltid jag som står för matlagningen härhemma, förresten har vi blivit utlovade snöfall inatt och i morgon, vill inte ha snö nu
kramar

Karin zei

Oj, vad bra du är på att sy. Du får säkert användning för allt tyg!
Kram Karin

ansepanse zei

Sv: nog förgyller vovvarna livet :) det har snöat hela dagen hos oss och vi som hade barmark igår
inte roligt med så mycket snö igen
ha en fin kväll - kramar

Anjas Hill zei

Hej, hej Anje!

Åhh, vad jag gillar det här in lägget! Jag som älskar tyger också och har ärvt en massa från mamma som var första klassens sömmerska.
Jag tyckte otroligt mycket om din topp/blus.
Just den modellen skulle jag vilja sy själv. Jag får gå på jakt efter mönster!/Anja

vera zei

waar heeft u deze stoffen vandaan. ben al lange tijd op zoek naar de stof met de zig zag print!

Le petit jardin zei

Rena himmelriket :)

Kram kajsa