dinsdag 19 juli 2011

Brocante

We hebben ook nog andere dingen te doen dan te feesten hoewel het gaan naar een rommelmarkt ook altijd wel een feestje is. Tot nu toe had ik nog niets van mijn gading gevonden maar nu eindelijk dus wel. Een engelse etagere met een mooi blauw decor. Helemaal mijn smaak.

Vi gör förstås också något annat här än festa fast att gå på loppis är fest det med.Hittills hade jag egentligen inte hittat något som tilltalade mig men nu entligen. En engelsk etagere med vackert blå porslin. Helt i min smak.
Een grote zak met baby breigaren. Dat komt toch goed uit als je een eerste achterkleinkind verwacht. Dit vraagt om een babyplaid te worden. Het eerste vierkantje is al gehaakt.

En stor påse med babygarner. Den skulle väl jag ha nu när jag väntar mit första barnbarnsbarn. Det bara måste bli en babyplaid. Första rutan är färdig redan.

Een vaasje dat gemaakt is voor dit soort zomerboeketjes.

En liten vas som är som gjort för små sommarbuketter som den här.

Een leuk frans trommeltje met inhoud.


En mycket söt fransk burk med innehåll.

Een enorme massa knopen en knoopjes.

En massa knappar,både stora och små.

Ondanks de regen een heel goede dag.


Fast det ösregnar hade jag en bra dag.

11 opmerkingen:

Willy zei

Erg leuke aankopen, van alles wat. Dat maakt een regenachtige dag weer helemaal goed. Dat gaat een mooi dekentje worden, haakze!
Kram

ansepanse zei

vad många fina fynd du gjorde :) den där plåtburken tycker jag extra mycket om och så var det saker i den också :)
Sv: nej, någon tomatplanta tror jag heller inte att det var, men nog tittade poliserna på plantan för mamma fiskade upp det ur soptunnan igen
bamsekramar till dig vännen

Antje uit Urk zei

Nou, jij bent goed geslaagd met je brocanthe spulletjes! Heel mooie en lieve spulletjes, ik had dit ook zo kunnen kopen, ook helemaal mijn smaak!
En zo'n granny's dekentje is altijd heel leuk!
groetjes en succes met alles!

Johanna Zweden zei

Wat leuk je Engelse thee schaal, en wat een enig doosje.
Haak ze,
Groetjes Joke uit een weer warm Zweden.

Anjas Hill zei

Hejsan Anje!
Vilka härliga fynd du har gjort. Kakfatet föll även mig i smaken - så himla fin! Och asken med knappar! Vilken skatt!
Min mamma var första klassens sömmerska och sydde alla sina kläder även som 79-åring.
Hon lämnade efter sig miljoner knappar, spetsar, trådrullar, fingerborgar, synålar, hyskor och hakar - ja, allt man bara kan behöva för att sy. De 14 åren som mamma inte har funnits har jag behövt köpa sytråd ett par gånger för att färgen skall matcha exakt. Annars kommer jag nog att klara mig resten av livet och även lämna mycket i arv...:)!/Anja

Unknown zei

Vackra fynd ,man kan hitta mycket fint på ett loppis.
Tag väl hand om dig!
Kram!

ansepanse zei

Sv: har ni det så kallt nu?? nej det är ju inte klokt att behöva ha värmen på nu i juli, det var inte så mycket sol idag men riktigt varmt och skönt hade vi ändå
jag håller tummarna för att ni ska få lite värme igen
bamsekramar vännen

ansepanse zei

länken försvann men här kommer den

ansepanse zei

Sv: vad rörd jag blir, tack för den fina gesten att skåla för mig idag ♥
jag hade en fin födelsedag, vi var hos mamma och firade mig
har ni fått det lite varmare idag?
bamsekramar till dig vännen

Karin zei

Fina fynd! Jag gillar ditt kakfat. Jag har varit på loppis ovh handlat till mitt kafé. Asietter och gamla kökshanddukar.
Kram Karin

ansepanse zei

Sv: vi har det riktigt varmt och klibbigt mellan regnen, just nu spöregnar det men vi har altandörren öppen eftersom det är så varmt
bamsekramar vännen