donderdag 19 juli 2012

Lathyrus en brocante.

Eindelijk bloeit de lathyrus. Heb ze op 2 plaatsen en de bloeiende had ik binnen gezaaid en pas laat buiten geplant. De andere zijn direkt buiten gezaaid en laten nog even op zich wachten. Wel fijn, dan heb ik er heel lang plezier ervan.

Till slut har mina luktärtor fått blommor. Har dem på 2 ställen i trädgården men än så länge är det bara dem som jag sådde inne och planterade ute ganska sent, som blommar. Dem andra sådde jag direkt och dem får jag vänta på lite till. Men det är bara bra för då kan jag njuta länge. 
 

Binnenkort komen 2 knutselende kleindochters logeren. Vooral vingerhaken,pompoenen maken en punniken vinden ze heerlijk.Laat ik nu op een brocante een grote plastic zak zien staan met garen. Mocht hem meenemen voor 5 euro en daar kunnen ze nu heel veel plezier mee hebben.

Inom kort kommer 2 dotterdöttrar  ,som älskar att pyssla, med deras mama att besöka oss. Fingervirkning, göra garnbollar och annat roligt med garn älskar dem. På en brocante hittade jag en jättestor plastpåse med garner för bara 5 euro. Nu kan dem har mycket kul.

Zowel dochter als kleindochters en ik houden van puzzelen dus heb ik deze maar gekocht voor als het slecht weer is.

Bäde min dotter, hennes döttrar och jag tycker om att lägga puzzel så den här fick också följa hem med tanke på vädret vi har den här sommaren. 

Hoewel er al meer dan genoeg borden in huis zijn kon ik deze niet laten liggen. Maar er ligt nu een stapel klaar om naar de rommelmarkt van de school te gaan. (Vind ik heel flink van mezelf.)

Fast jag har tallrikar så det räcker och blir över kunde jag inte låta bli dem här.Men jag är duktig (tycker jag) och har plockat fram en trave som ska till skolans loppis. 




10 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een leuke aankopen heb je gedaan, puzzelen en wolletjes, heerlijk!! Krijg bijna zin om zelf ook weer aan een puzzel te beginnen, er ligt er nog eentje klaar, maar daar heb ik het nu echt te druk voor! Heerlijk dat de lathyrus weer bloeit, zo'n prachtige en dankbare bloem! Geniet van het bezoek van je kleindochters, veel plezier!!

Willy zei

Wat ruikt het hier heerlijk naar Lathyrus. Mooi eerste boeketje. Sinds enkele weken kan ik ook plukken.
Leuk dat je logés krijgt. Je bent er goed op voorbereidt, mooie garentjes. Hopelijk heb je de puzzel niet nodig, maar hij is wel leuk. Die borden had ik ook meegenomen, wat zijn ze mooi.
Fijne tijd met de familie, kram

Evelyne zei

Mooi zo'n zak garens voor als de kleinkinderen komen. Ik hoop dat de puzzel in de kast kan blijven. Ik krijg mijn kleinkind met de papa en mama ook hier te logeren, maar ze is pas een half jaar, dus die moeten we nog even anders bezig houden.
Veel plezier en lieve groetjes, Evelyne

Anoniem zei

Mijn lathyrus laat nog wel even op zich wachten maar de planten beloven heel veel. Wat heerlijk toch hè, al die rommelmarkten? Mijn kleinzoon is nog te klein om echt te knutselen maar ik verheug me er al op om samen de handen uit de mouwen te steken.

Haakmeisje zei

wat een prachtige borden! Ik hoop dat er ook nog ergens een rommelmarkt is als wij er zijn....Kram, A.

Merja zei

Vilka fynd! Ska själv iväg på loppis strax:)
Ha en bra dag!

Anjas Hill zei

Det skall gudarna veta att du är duktig på det mesta----!
Och, så fina fynd du har gjort!/Anja

Norea zei

leuk oma ik hep er zin in
hopelijk komen wij

-xxx- norea

Birgitta zei

Så mysigt det låter med barnbarnens besök, härligt att få rota i din gömmor som jag antar är många. Fina tallrikar du fyndat och så duktig du är som rensar ur skåpen, det gör faktiskt jag också ibland om jag hittat några fynd på loppis.

Luktärtorna är så fina, jag väntar på mina, men de dröjer nog någon vecka innan de blommar.

Ha det gott. Birgitta

Solstrimmor zei

Vilket vackert korstyngsbroderi du gjort åt dina rosenblad! Förr broderade jag mycket men nu blir det aldrig av... blev riktigt sugen när jag ser ditt vackra!

Äntligen verkar det ha kommit lite sommarvärme hit också. På lördag fyller Gubben jämna år och jag hoppas verkligen vi kan vara ute i trädgården med kalaset!

Ha det så roligt med dotter och barnbarn:)

Kram Eva-Mari