woensdag 25 januari 2012

Award en ooievaars/ Award och storkar

Kreeg van de week een award van Anneli. Zij woont in zweeds Finland maar is vaak te vinden aan de zweedse westkust. Zij is een heel ijverige handwerkster. Je vindt haar hier:ateljeanelia.
Bedankt Anneli.
I veckan fick jag en award från Anneli. Jag blev väldig glad för det. Än en gång: Tack Anneli.
Ni hittar henne här: ateljeanelia

Nu moet ik deze award doorgeven aan 5 anderen en dat vind ik heel erg moeilijk. Er zijn zoveel mooie blogs. Maar na lang nadenken geef ik de award door aan:
Nu måste jag ge awarden till fem andra. En svår uppgift för det finns så många som förtjänar en. Men efter mycket om och men ger jag awarden till:


1:Anja met het blog anjashill die er geen prijs op stelt maar waarvan ik vind dat ook mijn nederlandse blogvriendinnen haar blog moeten zien. Zij is een hartstochtelijk tuinierster met een bijzonder mooie tuin en van haar tuin en planten maakt ze de meest fantastische foto's.
Anja med bloggen anjashill fast jag vet att hon inte vill ha men jag tycker att främst mina holländska blogvänner ska se hennes vackra trädgård och dem fantastiska bilder som hon visar av trädgården och alla underbara plantor hon har.


2: Karin met het blog bageribygget omdat zij de moed had haar droom om te zetten in werkelijkheid.

Karin med bloggen bageribygget för att hon gjorde verklighet av sin dröm.


3: Carola met het blog cde-sign voor alle inspiratie die ze mij en anderen geeft.

Carola med bloggen cde-sign för all inspiration hon ger mig och andra.


4:Antje met het blog antjeuiturk omdat zij onze klederdracht-cultuur in leven houdt en ook nog eens heel mooi handwerk maakt.

Antje med bloggen antjeuiturk för att hon värnar om våra holländska folkdräkter och för hennes vackra handarbeten.


5: Alle andere bloggers die hem ook verdienen.
Alla andra bloggare som också förtjänar en.


Tijdens een wandeling zagen we deze ooievaars die hun nest hadden gebouwd rond de pijpen van de schoorsteen. Ze wonen daar hoog en warm!
När vi var ute på en promenad såg vi dem här storkarna som hade byggt sitt bo kring rören på skorstenen.Dem bor där högt och varmt.



11 opmerkingen:

Antje uit Urk zei

oooh, Anje, wat lief van je, dank je wel! Ik heb hem al eens eerder gehad op mijn oude weblog, maar op deze weer vind ik echt een opsteker! Jij hebt hem ook welverdiend! met je mooie logjes!
Ga zo door en ik geef 'm ook weer door!
groetjes,

Ingela zei

Hej och Grattis till din Award! Knepigt att välja ut och ge den vidare. Men skulle tro att de flesta som får de uppskattar det.

Dessutom hjärtligt välkommen som min följare :-) !!! Kul att du är kvar där. Själv läser jag andras inlägg sämre på att finna inspiration till att "svara"

Ha det gott kram Ingela

Anoniem zei

Gefeliciteerd hoor, wat heerlijk om zo in het zonnetje gezet te worden! Je hebt hem verdiend!

Willy zei

Hej Anje, gefeliciteerd met je dik verdiende award. De dames aan wie je het doorgaf ook gefeliciteerd.
Lieve groet

ansepanse zei

grattis till awarden :)
vad härligt med häckande storkar :) så de bygger redan bo nu? blir det inte för varmt för dem däruppe på skorstenen då?
bamsekramar vännen

Unknown zei

Grattis till den fina utmärkelsen, Anje!
Kram!

Johanna Zweden zei

Vind dat je dit mooi uitgedeeld hebt , het is altijd moeilijk om ze weer door te geven
Wat een schitterende foto zo van de ooievaar
fijn weekeinden kram joke

ansepanse zei

Sv: visst är det en lättnad när man får ett sådant besked, förstår att du är orolig för dina flickor, positivt ändå att de går på undersökningar varje år
en fin fredagskväll till dig - kramar vännen

Anjas Hill zei

Grattis till utmärkelsen Anje! Du med din fantastiska kreativitet är verkligen värd en. Att du dessutom är en duktig berättare gör att du borde får en award till...:)!

Vad roligt med sorkarna!

/Anja

ansepanse zei

Sv: här har det varit riktigt kyligt idag, ordentligt kallt i vinden, bastu är härligt när man har det hemma, jag förstår att du inte tycker om att efteråt sätta dig i bilen och åka hem
en fortsatt fin söndag - bamsekramar

ansepanse zei

Sv: nej, jag tror inte att Sluggo blev sur på mig :D
en fin kväll till dig vännen
kramar